כתבו עלינו במגזין פורטפוליו, בחרנו להביא מעט לכאן, לכתבה המלאה במגזין ניתן להיכנס כאן
Spaceit החברה לריהוט משרדי עברה מהפך שמציג תפיסה חדשנית של חוויית לקוח, שונה מכל המוכר והמקובל. ״עיקר החוויה היא שקיפות מידע״, אומרת דרורית קפלן, סמנכ״ל השיווק והפיתוח בחברה
חלל גבוה המשתרע על פני 750 מ״ר ומציג קולקציה עשירה של ריהוט משרדי לסוגיו – כך נראה אולם התצוגה החדש של חברת Space It שהושק לאחרונה באזור ההייטק של כפר סבא. הוא נחשף כמרחב מרשים מזמין בעיצובו, ובתצוגה המגוונת שמוצעת בו: עמדות עבודה, מחיצות רצפה ותקרה, אלמנטים אקוסטיים, ריהוט לחדרי מנהלים, ישיבות ופינות ישיבה ובכלל זה מבחר שולחנות, כיסאות וריהוט רך – מרופדים לסוגיהם – המשלימים את המנעד הרחב.
האולם החדש הוא חלק משינוי, או ליתר דיוק מהפך, שביצעה החברה אחרי למעלה מ־20 שנות פעילות בתחום הריהוט המשרדי. תובנות וניסיון שנצברו מהיכרות מעמיקה וארוכת שנים עם זירת המשרדים, הבנה מושכלת של התנהלות התחום במציאות העכשווית, והרבה שעות ניתוח וסיעור מוחות – עומדים מאחורי המהלך האסטרטגי, שבמסגרת תהליך מיתוג שנכלל בו זוקקו לכדי סלוגן חכם – ״קודם בוחרים, אחר כך באים״.
תוכנו של הסלוגן וערך ההבטחה שהוא מכיל מגובים באתר חדש שנבנה כאתר קטלוגי, בקולקציה חדשה ועשירה שלוקט בקפידה מובחנת, וכמובן בהשקת האולם החדש שמדברר אותו. ״בבסיס המהלך שביצענו, ושהתעכב מעט בגלל המלחמה, עמדו ההבנה שחוויית לקוח צריכה להיות מטופלת לפרטיה״, אומרת דרורית קפלן, המשמשת כסמנכ״ל השיווק והפיתוח בספייס יט, על המהפך שמציג תפיסה חדשנית ורעננה של חוויית לקוח שונה מכל המוכר והמקובל. ״השאיפה שלנו היא לדייק אותה ולייצר אותה כחוויה מיטבית שעיקרה שקיפות מידע״.
תהליך בחירת ריהוט משרדי לפרויקט הוא לא פעם סיזיפי, ועוד יותר מכך כשמדובר בפרויקטים רחבי הקף. לא תמיד מה שמבוקש קיים בתצוגה, לפעמים הצבע חסר, המידה של הפריט לא מתאימה, או שמחירו לא מתאים לתקציב, ואז מתחיל מסע התלבטויות מייגע.
״כדי להימנע מסיטואציות כאלה, ובמקום לגרום לאדריכלים ומעצבים לכתת רגליים ולהפסיד זמן יקר בהליכי בחירה, האתר נבנה כאתר קטלוגי כשכל סל המוצרים המופיע בו קיים גם בתצוגה. ככזה הוא מיישר קו עם העולם הדיגיטלי שקנה אחיזה במציאות חיינו, בעיקר בקרב הדור הצעיר של האדריכלים והמעצבים, ומנגיש להם את כל המידע הרלוונטי לפרויקטים שלהם.
״הוא מאפשר להם לבצע את תהליך בחירת הפריטים בנוחות ובזמן המתאים להם ולשלוח את הבחירות לחברה לקבלת הצעת מחיר. כך, כשהם מגיעים לאולם מצוידים בכל המידע, זה רק כדי להרגיש את המוצר״.
האתר הקטלוגי מביא את מכלול ההיצע של התצוגה, והרבה מעבר לכך. המידע מוצג בו בחלוקה לחמישה פרקים, שכל אחד מהם כולל קטגוריית מוצרים; ובחלוקה לשלוש קבוצות מחיר, כך שאפשר יהיה להתאימם לתקציבים שונים. ״התקציבים המוקצים לפרויקטים אינם אחידים, ומטבע הדברים יש גבוהים יותר ופחות. המטרה שלנו היא לאפשר גם לכאלה שלא נהנים מתקציב גבוה לממש עיצוב איכותי ואסתטי, שהוא חלק משמעותי ובלתי נפרד מהרווחה הפיזית והרגשית שמבוקשת במשרדים היום״.
״המשימה שהצבנו לעצמנו היא להנחיל את התפיסה לקהל המקצועי. לצורך זה אנחנו מבקרים במשרדי האדריכלים והמעצבים, מגיעים עם ׳סלי פיקניק׳ ומציגים להם גם סרטון הסבר ייעודי. אחרי הכול, ואולי לפני הכול – מדובר במהלך שנועד עבורם ולמענם – להעניק להם חוויית לקוח עם הרבה יתרונות חשובים מבחינתם״, מסכמת קפלן, ובה בעת מוסיפה ש״המילה האחרונה עדיין לא נאמרה, והמבט שלנו מופנה קדימה עם כלי עבודה מסקרנים נוספים לאדריכלים שיושקו בהמשך״.